Ja om du äger din bostad samt betalat skatt året innan så kan du vara berättigad till ROT avdrag. Rotavdraget är 30% av arbetskostnaden (ej material) Taket för Rot avdrag är 50 000 kr/år/person. Om du vill kolla hur mycket du har kvar av Rot avdrag så gå in på skatteverkets hemsida där finns de uppgifterna du behöver.
Ja, skulle något hända i ditt hem som orsakats av Sandå så kommer de lösa det via sin allriskförsäkring, om det ej går att lösa genom att vi gör om jobbet, tex om något går sönder i ditt hem.
När du skickat in dina kontaktuppgifter till oss så tar det upp till 48h (helgfria vardagar) innan vi kontaktar dig, vi kommer då ställa en hel del frågor till dig för att kunna ge dig en offert med ett kostnadstak. För att det ska gå smidigt så förbered gärna dina uppgifter, inklusive ditt personnummer. För uppgifter om bostaden. För Brf så behöver vi föreningens organisationsnummer samt ditt 4 siffriga lägenhetsnummer. För villa behövs fastighetsbeteckningen.
Sandå kontaktar dig inom 4 arbetsdagardagar för att boka in en tid när jobbet ska utföras. Normalt tar det 1-3 veckor från att vi kontaktat dig tills projektet drar igång.
Offerten kan skickas när vi fått in alla nödvändiga uppgifter samt gått igenom vad som ska göras.
Det kan vi absolut hjälpa till med, färgen behöver vara en premiumfärg, dvs en färg som vi är säkra på ger ett bra slutresultat. Vi kommer då att fråga dig om märke på färg och vilken färgtyp.
Målarna på Sandå måleri är väldigt noggranna och måna om att slutresultatet blir bra, därför kommer de att göra de grundarbete som krävs. Det är något vi tar med i din offert.
Om det mot förmodan händer att slutresultatet inte blir bra hjälper vi på familjetapeter till med reklamationen till Sandå.
Du skickar in en förfrågan eller ringer oss. Därefter går vi igenom projektet som ska göras. Efter det får vi nödvändiga uppgifter från dig för att kunna sammanställa en offert som vi skickar till dig. När du har godkänt offerten skickar vi den vidare till Sandå som tar kontakt med dig inom 4 dagar för att boka tid. Sedan utför de jobbet vid bestämd tidpunkt. Klart!
Vi på familjetapeter skickar en faktura till dig efter att arbetet är slutfört. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från att du får den från oss.
Det går jättebra! Du når oss på nummer 010-405 2222 mellan 9-16 under vardagar
Allt arbete för att få din önskade yta klar, det ingår även material för underarbete, tapetlim och färg. Tapet behöver du köpa från oss innan. Målarna tar även med sig täckpapp, tejp och verktyg.
Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.
När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Om du tidigare valt att ansluta dig till Klarnas aggregerings-tjänst Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura. Detta innebär att alla fakturaköp du gör under en viss period samlas på en samlingsfaktura, istället för att skickas som separata fakturor per köp. Kredittiden på varje individuell faktura som ingår i samlingsfakturan varierar mellan 14-45 dagar, beroende på när i aggregerings-cykeln som köpet gjordes och varorna/tjänsterna levereras/skickas. Alla fakturaköp som aktiveras innan brytdagen samlas på en månadsfaktura. Fakturaköp som aktiveras efter brytdagen hamnar på nästa månadsfaktura.
Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.
Du får inte överlåta eller överföra några rättigheter eller skyldigheter du har enligt dessa villkor. I den utsträckning som inte annars redan tillåts enligt tillämplig lag, kan Klarna, när som helt, överlåta eller överföra dessa villkor eller de rättigheter och/eller skyldigheter som gäller enligt dessa villkor, dock förutsatt att sådan överföring eller överlåtelse inte är till din nackdel, och inte ändrar de rättigheter och skyldigheter du har enligt dessa villkor.
Mer information