Att tapetsera hållbart är det nya rätta. Både för att din tapet ska hålla så länge som möjligt men även för miljöns skull. Vad ska du då tänka på när du vill tapetsera hållbart? En tapet är inte bara ett enkelt utan kanske det mest självklara sättet att förvandla ett rum. Varför då inte sätta upp en härlig tapet och skapa ett helt nytt rum med en helt ny känsla?
När det väl är dags att tapetsera hållbart så finns det olika miljövänliga alternativ. Klassiska papperstapeter är mycket bra alternativ att tapetsera med om man har miljön i åtanke. Även non-woven tapeter är ur en miljösynpunkt bra då framförallt trycket är vattenbaserat.
När du väl tapetserat hållbart och klart och kanske även får tapetrester över så ta vara på dessa också. Använd resterna till något kreativt för att piffa upp hemmet ytterligare, som till exempel en lampskärm, tapetsera någon möbel eller spara och använd som inslagningspapper. Fint mönstrade tapeter passar också bra för skyddsomslag till böcker, underlägg för matbordet, eller gratulationskort.
Till sist så är det även viktigt att tänka på vilket utrymme eller område som man ska tapetsera. Är det ett utrymme där det är lätt att byta tapeten om man senare vill ha någon annan? Att därför välja en tapet som håller över tiden i köket bakom stänkskyddet kan därför vara en bra idé eftersom att den kräver mer arbete att senare byta ut, medan till exempel fondväggen i barnrummet är betydligt enklare att byta och därför kan man våga lite mer med tapeter på sådana ställen.
Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.
När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.
Om du tidigare valt att ansluta dig till Klarnas aggregerings-tjänst Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura. Detta innebär att alla fakturaköp du gör under en viss period samlas på en samlingsfaktura, istället för att skickas som separata fakturor per köp. Kredittiden på varje individuell faktura som ingår i samlingsfakturan varierar mellan 14-45 dagar, beroende på när i aggregerings-cykeln som köpet gjordes och varorna/tjänsterna levereras/skickas. Alla fakturaköp som aktiveras innan brytdagen samlas på en månadsfaktura. Fakturaköp som aktiveras efter brytdagen hamnar på nästa månadsfaktura.
Vi tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.
Du får inte överlåta eller överföra några rättigheter eller skyldigheter du har enligt dessa villkor. I den utsträckning som inte annars redan tillåts enligt tillämplig lag, kan Klarna, när som helt, överlåta eller överföra dessa villkor eller de rättigheter och/eller skyldigheter som gäller enligt dessa villkor, dock förutsatt att sådan överföring eller överlåtelse inte är till din nackdel, och inte ändrar de rättigheter och skyldigheter du har enligt dessa villkor.
Mer information